גדולי המשגיחים של הישיבות הירושלמיות הספידו את הצדיק מרחוב רשב”ם
המוני בני ירושלים ליוו היום (שני) למנוחות את הגאון רבי שמעון זייבלד זצ”ל, מי שכונה בפי כל “ר’ שימען הצדיק”, שהיה מנקיי הדעת בירושלים של מעלה ומוותיקי המלמדים בתלמוד תורה ‘עץ חיים’ בירושלים, נפטר הבוקר והוא בן 88 בפטירתו.
המנוח זצ”ל נולד בירושלים בכ”ט בתשרי תרצ”ז ביום הילולת שמעון הצדיק לאביו הגאון רבי שלמה צדוק זייבלד זצ”ל.
כבר בעודו ילד הוא זכה להיפגש עם מרן ה’חזון איש’ בביתו בבני ברק, וזאת לאחר שנבחן אצלו על תלמודו ולאחר המבחן – קיבל שי מה’חזון איש’… אלא שהילד הצעיר סירב לקחת את המתנה מה’חזון איש’ בטענה שה’חזון איש’ עני אז כדאי שהמתנה תישאר אצלו…
הקשר עם ה’חזון איש’ נמשך גם בשנים מאוחרות יותר, עת למד הנפטר בישיבת סלבודקה בבני ברק, לשם גלה למקום תורה בימי בחרותו.
בהיכל הישיבה קבע ללמוד בחברותא עם רבי שמעון וינשטוק, ולאחר עשרות שנים שכל אחד מהם התעסק לפרנסת ביתו ויצאו לפנסיה הם חזרו ללמוד חברותא במשך כמעט 20 שנה בכל בוקר ב’כרם שוהול’ בשכונת הכרם שם למדו וסיימו את הש”ס כמה פעמים.
בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו, בת הרה”ח רבי בערל הירשמן זצ”ל מחשובי חסידי קרלין סטולין. אחר נישואיו קבע משכנו בעיה”ק ירושלים.
מתפללי הכותל המערבי הקבועים ידעו שהוא לא פספס יום בלי לגמור את כל ספר התהילים אותו ידע בעל פה. במשך שנים לימד את ילדי ישראל בחיידר ‘עץ חיים’ שם העמיד אלפי תלמידים.
בשנים האחרונות לחייו הוא איבד את מאור עיניו, אך המשיך להשתתף בשיעורי גמרא – שם הפתיע את הלומדים כאשר כל טעות קלה בנוסח הגמרא והראשונים ידע מיד לצטט את הנוסח המדויק – ויהי לפלא.
כאמור, הבוקר, לאחר תפילת שחרית בביתו, הוא חש ברע והתמוטט. מותו נקבע שעה קלה לאחר מכן בבית החולים ‘שערי צדק’ בירושלים.
הלוויתו יצאה מביתו ברחוב רשב”ם בשעת הצהרים היום, ובין המספידים היו גם שניים מגדולי המשגיחים בישיבות הירושלמיות שנמנים על מחותניו לצד מרן הגרי”ש אלישיב זיע”א – הגאון רבי אביעזר שפירא משגיח ישיבת קול תורה הקטנה, והגאון רבי אפרים חדש משגיח ישיבת מיר שעמד בדבריו על כך שהנפטר זכה להינצל מרוח התקופה שהייתה בצעירותו אז הדבר הכי פופולרי היה להתגייס לאצ”ל, והוא ביקש מהנפטר שיבקש בשמים על הדור של היום שעומד גם הוא בפני ניסיונות קשים.
זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות, חתנים וצאצאים, ההולכים בדרך שהותיר מורשה אחריו.
ת.נ.צ.ב.ה.
Post Comment