המהפך שעבר עדן חסון העונה הוא הדבר הכי טוב שקרה ל”כוכב הבא”
1. נשים את זה על השולחן: לא היה אף ביצוע יוצא מן הכלל באמת בפרק האחרון של “הכוכב הבא לאירוויזיון”. ארשה לעצמי להמר שלא נראה גם אף אחד מהמתמודדים שהרימו אמש את המסך בעוד חצי שנה בבאזל. לא זמרים מעניינים מדי, וגם לא דמויות מסעירות מדי (עם כל הכבוד לזמר המוכר, כבודו במקומו מונח, שהובטח בפרומואים כאילו לא היה מדובר בדמות חביבה אך נשכחת). זה כנראה היה הפרק הכי משעמם בעונה עד כה.
האם זה דבר רע? אולי דווקא לא. אולי אפשר וצריך לברך על כך. הפרקים הראשונים של העונה הנוכחית היו מטורפים, כפי שנכתב כאן בפתח העונה. טירוף על אמת, רכבת הרים של להיטי פופ מעורבבים בבכי ואבל, שסחטה רגשית את הצופים. זה תבשיל לא בריא, שבצדו סחרחורת. דווקא הפרק האחרון, המשעמם, הסתמי, המפוהק, שלא היו בו נאומים לאומיים והמתמודדים בו היו אנשים רגילים למדי, הראה אופציה עדיפה, שבה “הכוכב הבא” יכולה להיות פשוט אסקפיזם משמח, הגון ונטול רגשות אשם לכל המשפחה, ללא הרהורים על מצב האומה. רק מכונה משומנת ומנוסה, לא נבזית, לא מנקרת עיניים, לא אלימה, בלי שום התיימרות לדרמה אדירה שאף אחד לא באמת צריך עכשיו.
אני חושב שיש טעם בקשר של “הכוכב הבא” למצב, עד שהטראש והקטסטרופה מתערבבים בגסות. לכן, במקום להלך שוב ושוב בין הטיפות, טוב שהתכנית שחררה קצת את עצמה. כשזה ככה, פתאום זה רק ריאליטי, רק תחרות מוזיקה, רק אסי ורותם יורדים לחייו של איתי לוי (כמעט בכל אודישן אמש. לא קצת מוגזם?). בלי להתחייב לשום דבר מעבר. כמעט כמו בערוץ נורמלי במדינה נורמלית בערב יום שלישי נורמלי. איזה שיעמום מבורך.
Post Comment