Loading Now

ערב ראש השנה: איך נזכה בדין? | מקבץ אמרות מהבעל שם טוב

ערב ראש השנה: איך נזכה בדין? | מקבץ אמרות מהבעל שם טוב

מקבץ לראש השנה – איך לזכות בדין?
מקבץ אמרות מהבעש”ט הקדוש לתלמידיו – לזכות בדין!
# כח המחשבה – גדול ועצום! תחשוב טוב – יהיה טוב!
כל אחד חייב להאמין שהקב”ה יחתום אותו לטוב, ואכן יהיה כך, כי:
כח האמונה של האדם משפיע – שכך יהיה! (אמרי יהודה).  (בכח האמונה – כך יהיה!).
# לברך ‘כתיבה וחתימה טובה’ – ככל שיותר תברך את האנשים סביבך ב’כתיבה וחתימה טובה’, כך יהיו לך יותר מליצי יושר שילמדו עליך זכות, ויכריעו את דינך לטוב (קובץ ‘הבאר’).  
# הקב”ה – מלך הכבוד! ויכול למחול על – כבודו ועל חטאנו:
בערבית בר”ה אומרים: “לדוד מזמור לה’ הארץ ומלואה…”
מכריזים במזמור זה: הקב”ה – הוא המלך היחיד של העולם!
אבל, ידוע ש’מלך שמוחל על כבודו – אין כבודו מחול’. ועל כן, אנו שואלים:
“מי זה מלך הכבוד”? מי המלך ששולט על כל הכבוד?
ועונים: אתה הוא – מלך הכבוד! רק אתה, אתה – לבדך!
הכרזה זו מעידה, שהקב”ה הוא המלך היחיד שמולך ושולט על הכבוד, ולכן, אנו פונים אליו בבקשה:
מלך העולם, כיון שאתה המלך של כל הכבוד שיש בעולם, בחסדך הרבים, אתה יכול למחול לנו על חטאנו, ע”י – שתמחל על כבודך.
נכון שלא מגיע לנו, אך אנו מבקשים שמתוקף כוחך וגדולתך – תמחל לנו.
והיה הבריסקער’ב מסיים ואומר: “שראויים הדברים למי שאמרם!
כי זה דבר יכול להגיד – רק הבעל שם טוב הקדוש”, והבן!
# ‘כל המעביר על מידותיו – מעבירין לו על כל פשעיו’
הקב”ה נוהג עם האדם מידה כנגד מידה, וכתוב:
“אתה דורש מעשה כולם” – לעשות כמעשיהם!
הקב”ה בודק כיצד האדם נוהג עם חברו, וכך – נוהג עימו, והבן!
תמחל, ותזכה למחילה – ממלך שמוחל וסולח… (בית התפילה, אות מ”ו).
# מידה כנגד מידה – כל המרחם על הבריות, מרחמים עליו מן השמים:
הקב”ה נוהג עם האדם מידה כנגד מידה, מי שחושב טוב על בניו, ומרחם עליהם, מידת הרחמים מתעוררת עליו, וזוכה בדין, אף אם אינו ראוי.
# התעוררות הלב בזמן התקיעות – החזרת המלוכה למלך העולם:
בזמן תקיעת שופר, הלב מתעורר להחזיר לקב”ה את:
המלוכה שגזלנו ממנו – במהלך השנה!
אנו מבקשים בהכנעה והתבטלות שהקב”ה יחזור למלוך:
על כל חלקי נפשנו – מחשבה דיבור ומעשה.
# אין לחשוב על העבר – בזמן התקיעות:
אסור לחשוב בזמן התקיעות על הצער שעברנו במהלך השנה, שלא יהיה רושם שאין אנו מצדיקים דין שמים עלינו.
# זעקת הלב בזמן התקיעות – “אבא, הצילנו! אבא, רחמני”: בזמן התקיעות, ראוי להרגיש שהלב נשבר ונכנע, כצועק ומעתיר:
“אבא, הצילני! אבא, רחמני!” רצון ליבי רק – לשוב לה’ יתברך (ספר המאמרים, תש”ה).
# מדוע תוקעים דווקא בשופר? השופר הוא – ‘כלי’ פשוט, שיוצא ממנו – קול ‘פשוט’, ונדרש מהבעל תוקע, לשים:
את כל כוחו, נשמתו וחיותו – בתקיעת השופר!  והוא מכריז כשליח ציבור:
יש לנו רצון חזק והכנעה – לפייס את המלך!
והשופר, הוא ה’כלי’ הכי מתאים לפייס בו את המלך, מכיון שהוא:
‘כלי’ – פשוט, בלי טיפת יוהרה!
השופר מעיד על שאיפת חיינו האמיתית, היא:
לקבל עול מלכות שמים – בפשטות ובהכנעה!
# תקיעת השופר – התעוררות מ’שינה’:
שמיעת תקיעת שופר – מעירה את הלב מ’שינה’ רוחנית, לתפילה אמיתית וכינה, וכך נמשך על האדם:
יראה, כנות וטוהר, להתבונן במעשיו – ולתקנם!
# זמן תקיעת שופר – סילוק השכל והמוחין:
בזמן תקיעת שופר, צריך להרגיש – כעני ורש:
ולסלק את החוכמות והשכל, הכל – בפשטות ובהכנעה!
ההכנעה ברגעים אלו, מאפשרת להרגיש שימינו פשוטה באהבה וברחמים לקבל את כל מי שרוצה לשוב אליו, וזה מחזק ומעודד:
כל יהודי, שהוא לעולם – לא נפרד ממלך העולם!
# סילוק המוחין, וקבלת מוחין חדשים: בליל ראש השנה יש סילוק המוחין של השנה החולפת והתחדשות מוחין חדשים, זוכים לחידוש המוחין והנשמה, שהם:
‘כלים’ חדשים – לחיזוק האמונה וטהרת המחשבה, ע”י בהירות השכל בחכמה האלוקית.
חידוש האמונה מאיר את בלב, ומותיר ה’רשימו’:
רושם חזק! שהוא כמו גרעין שנטמן באדמה:
המתחיל לגדול לצמוח, ולהתעצם עוד ועוד במהלך השנה.
# ר”ה נקרא – שעת מזל, זמן מוצלח לפעול בו – מזל וברכה!
מי שממליך את הקב”ה בשמחה, גורמת לקב”ה תענוג ונחת רוח, וסגולה:
לבכות – משמחה!  שזכינו המליך עלינו את הקב”ה!
“היכון בחסד כיסאו”! מבקשים לקבל עול מלכותו בשמחה וברצון, ושימלוך עלינו בחסד וברחמים.
# המתקת הדינים ע”י – שמיעת שופר!
שמיעת קול השופר, עם התעוררות והכנעת הלב בזמן תקיעת שופר, ממתיקה את הדינים על האדם.
# המתקת הדינים ע”י – קדושה וטהרת המחשבה:
עיקר המתקת הדינים, ע”י – קדושה וטהרת המחשבה.
# המתקת הדינים ע”י – דברי תורה מהבעש”ט הקדוש:
סגולה מיוחדת להמתקת הדינים, לומר מדברי תורתו של הבעל שם טוב הקדוש בליל ראש השנה, כפי שכתוב (דורש טוב ר”ה):
 “ע”י זה ימתיק מעליו דינים, וימשוך עליו – השפעת כל טוב”.
# לברך ולומר  ‘גוט יו”ט’ – גימטריא ח”י:
הבעש”ט הקדוש אומר, לומר בר”ה וביום כיפור:
“גוט יום טוב” – שעולה בגימטריא – ח”י!
כי בר”ה וביום הכיפורים נמשך חיות לאדם – לשאר חגי ומועדי השנה.
בשאר החגים נהג הבעל שם טוב הקדוש לומר:
“גיט יום טוב” – ‘גיט’  מלשון בקשה – תן (ספר השיחות).
# בר”ה – ראוי להרגיש יותר יראה:
אעפ”י שדרכו של הבעש”ט הקדוש הייתה ללמד אהבת ה’, הוא נהג לומר: שבר”ה ראוי להרגיש יותר יראה – מאהבה!
ואיך נחזק את יראת ה’ לכל השנה? אומר בעל ‘תולדות יעקב יוסף’:
תפילה בכוונת – הלב בר”ה, מחזקת את היראה – לכל השנה!
# לדבר רק מה שצריך באמת:
מקפידים לדבר בר”ה רק מה שנצרך, כי אין האדם יודע מתי ידונו אותו, ויש אף שנוהגים לעשות תענית דיבור.
להצלחת החיילים החטופים, וכלל ישראל, אמן!
כתיבה וחתימה טובה, לכל הברכות הישועות בגשמיות וברוחניות, אמן!

Read More

Post Comment