Loading Now

מנהיג אגודת ישראל וחבר הכנסת הראשון | לרגל יום פטירתו של רבי יצחק מאיר לוין זצ”ל

מנהיג אגודת ישראל וחבר הכנסת הראשון | לרגל יום פטירתו של רבי יצחק מאיר לוין
זצ”ל

רבי יצחק מאיר לוין נולד בגור לאביו רבי חנוך צבי הכהן לוין רבה של בענדין ולמרת פייגא בתו של השפת אמת נשא את מרת מאטיל בת האמרי אמת זצ”ל  ובשנת תר”ע נבחר לתפקיד יו”ר אגודת ישראל בפולין .
בכנסייה הגדולה במירינבינד בתרצ”ז נבחר להנהלה המצומצמת של אגודת ישראל ולאחד משני יושבי הראש של הוועד הפועל העולמי של אגודת ישראל.כיהן כמה שנים כציר הסיים הפולני כנציג אגודת ישראל ממחוז הבחירה ורשה.
עלה ארצה עם חותנו בת”ש ועם קום המדינה מונה כשר הסעד והיה חבר כנסת מטעם אגודת ישראל מן הכנסת הראשונה ועד לכנסת השביעית נפטר בט”ז באב תשל”א ונטמן סמוך למערת גור בבית הקברות בהר הזיתים.
יהודים בסגנון אחר משלך
מעשה מופלא נוסף סופר בשמו של רבי יצחק מאיר לוין ז”ל כי בתחילת עיסוקו בצרכי ציבור קרא לו חותנו הגאון הקדוש בעל ה’אמרי אמת’ מגור זצ”ל באחד הימים וציווה עליו לנסוע לעיר פרנקפורט לשבות בשבת בביתו של רבי יעקב רוזנהיים אורח חייו של רבי יעקב והליכות ביתו היו על פי הנהוג בגרמניה אמנם ספוגים בהרבה תורה ויראת שמים אך בצורה שונה מהמקובל בעדת החסידים
ורבי יצחק מאיר לא ירד לסוף דעת חותנו ורבו מדוע ביקש ממנו לשבות דוקא בביתו בשבת פליאתו הלכה וגברה כאשר סעד על שולחנו בליל שבת וראה כי הוא נוהג במרבית הנהגותיו לא כפי שנהגו אבותיו בפולין דבר שגרם לו לתהייה רבה לאיזו מטרה שלחני חותני הרבי לכאן ?
את התשובה לכך קיבל בעיצומו של ליל שבת בשעות הקטנות של הלילה הוא התעורר משנתו ולתדהמתו ראה את רבי יעקב יושב בראש השולחן רכון על הגמרא שלו ולומד בקול נעים וערב במשך שעות ארוכות אז הבין היטב מדוע הרבי שלחו אליו, הוא רצה ללמדו כי ישנם גם צדיקים בנוסח אחר לאו דוקא בנוסח הפולני או הליטאי שהכיר מקרוב אלא עסקנים הנטועים עמוק על מבועי התורה הקדושה ומקדישים כל עת פנאי להגות בה.
שבע יפול צדיק
הרב יצחק מאיר לוין זצ”ל תמיד הביא את דברי חותנו כבוד קדושת מרן האדמו”ר מגור האמרי אמת זי”ע שאמר הרחמן הוא יקים לנו את סוכת דוד הנופלת אגודת ישראלי היא סוכת דוד הנופלת בלשון הווה הנופלת וחוזרת ונופלת כל הזמן נדמה שהיא רק נופלת אבל היא תתקיים לנצח.
את זה למדתי מאבא
אבי הרב מבנדין זצ”ל לימד אותי שאם אדם זוכה להגיע ל’בכל דרכיך דעהו’ שפירושו לא להינתק אף פעם מדבקות בה’ יתברך’ (דעת’ הרי היא דבקות’ כידוע) מתקיים בו גם המשך הפסוק והוא יישר אורחותיך’ מן השמים מחלצים אותו מכל מיני אסונות והסתרות פנים ומובילים אותו אל הדרך הישרה והסלולה.

Read More

Post Comment