פדיון הרש”ש ומכתב לה’: כל הפרטים על המעמד בבית המקובל
מעמד נוראי ועילאי התקיים במעונו של גדול המקובלים הגה”צ רבי יעקב מאיר שכטר, כאשר מנין מקובלים מנקיי עדת בירושלים של מעלה התאספו יחדיו למעמד ‘פדיון הרש”ש’ לרפואתו השלימה של האדמו”ר מסקולען השרוי במצב קריטי בבית החולים בארה”ב.
במעמד השתתפו עשרה מקובלים, וכן האדמו”רים מפינסק קרלין, ואחיו של האדמו”ר מסקולען, האדמו”ר מסקולען ירושלים.
את המעמד ערך הגאון רבי שרגא סעמעלס מרבני סאטמר ירושלים, אשר ערך את המעמד, כפי המקובל ע”פ סוד גדול המיוחס לרש”ש הקדוש, שגילה לתלמידיו שעל ידי מטבע מיוחד עליו נערך הפדיון, ניתן להסיר הקליפות והחסימות על כל שם ושם, וידוע מפי מקובלים שפדיון נפש זה הוא תועלת ותרופה לכל צרה שלא תבוא ובפרט לחולים שיתרפאו במהרה.
עשיית הפדיון צריכה להיות בתשובה וחרטה, וכן רק בזמנים מסויימים המסוגלים, וכן ע”י מטבעות מכסף טהור המיועדות לכך, ובעיקר ע”י צירופים של שמות הקודש. לכן עשיית הפדיון נעשית בדר”כ ע”י מי שקיבל הדרכה והוא בעצמו גברא רבא וראוי לכך. ובגלל שענין זה יש בו סכנה שהאדם העושה זאת יכול להינזק חלילה, לכן ראוי שהפדיון יעשה ע”י אדם שיש לו זכויות של זיכוי הרבים.בדורנו באם צריכים רח”ל לעשותו אזי עושים זאת אך ורק אצל רבנים אמיתיים שעוסקים בתורה יומם ולילה, רבנים אלו יודעים כיצד לעשות את הפדיון בצורה הנכונה ובקדושה, ויש להיזהר מאד מאנשים לא ישרים שלא רק שהפדיון שלהם לא עובד אלא הוא יכול להביא לנזק חלילה וחס.
פדיון הנפש ממתיק ומוריד דינים קשים השרויים על האדם, פדיון נפש הוא כפשוטו – לפדות את הנפש זאת אומרת: אם חלילה נגזרה על האדם גזרה מסוימת, האדם פודה את נפשו כמו בכפרות על הכסף שילך לצדקה והוא יכנס לחיים טובים ולשלום.
המעות הינם דינים על האדם וכאשר הוא לוקח את המעות ונותן אותם לצדקה, אז הוא מביא להשלכת הדינים מעליו. כפי המסופר בגמרא על רבי יהושע בן לוי שפגש בדרך את אליהו הנביא וביקש ממנו להתלווה אליו בשביל ללמוד את דרכיו. אליהו הנביא הסכים בתנאי שהוא לא ישאל אותו כלום לפשר מעשיו.
הם הגיעו בדרכם לבית דל מט ליפול, נקשו בדלת ובקשו להתארח שם. בעל הבית למרות עוניו הרב העניק להם כל מה שיכל וארח אותם בכבוד רב הרבה למעלה מכוחותיו ויכולתו, הוא מילא את רצונם אף על פי שלא הכירם כלל.
לאותו עני בעל הבית היתה פרה אחת ויחידה שממנה שאב את כל פרנסתו. כאשר אליהו הנביא ורבי יהושע סיימו להתארח, ראה רבי יהושוע את אליהו הנביא הורג את פרתו היחידה של העני, רבי יהושע התפלא מאד, כיצד משפחה ענייה שארחה אותם מעל ומעבר ליכולותיה, עשתה כל אשר יכלה בשבילם, אליהו הנביא מכלה את מקור פרנסתה היחיד?
הוא פנה לאליהו הנביא ושאלו על כך, מדוע שברתה את מטה לחמה של המשפחה?
ענה לו אליהו, אחד מבני משפחתו של העני היה אמור למות באותו לילה ובשביל לפדות את נפשו, הוכרחתי לקחת מהם כזה סכום גדול של כסף על מנת להציל אותו ממוות.
בסיום מעמד הפדיון, אף חתם הגרי”מ על מכתב קודש בה מצווה על הפמליא של מעלה לרפא את האדמו”ר מסקולען בבחינת ‘צדיקים גוזרים’, בסיום המעמד המרומם פתחו בשירת ‘נחמו נחמו עמי’ מהאדמו”ר מסקולען זצ”ל.
בתפילה ובבקשה שיחדש ה’ כנשר נעוריו, ויחזק כוחותיו של האדמו”ר מסקולען רבי ישעי’ יעקב בן רייזל לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.
Post Comment