“הרפורמה של שר התרבות מיקי זוהר תשמיד את הקולנוע התיעודי בישראל”
המאבק ברפורמה בתקצוב הקולנוע, שמבקש להעביר שר התרבות מיקי זוהר, המשיך היום עם שני צעדים שנקט הפורום הדוקומנטרי בישראל: מכתב חריף ששלח לשר זוהר, וסרטון מחאה נגד הרפורמה (צפו בסרטון – מעל). הצעדים האלה מופיעים לאחר דיון שהתקיים בשבוע שעבר בועדת החינוך והתרבות בכנסת ועסקה ברפורמה. “יצאנו מוטרדים מהוועדה”, נמסר מהפורום הדוקומנטרי, “במהלך הדיון, שר התרבות והספורט מיקי זוהר עמד על דעתו שהקריטריון הכמעט יחיד שעל בסיסו ייקבע האם סרטים דוקומנטרים ראויים לתמיכה ציבורית הוא כמה כרטיסי קולנוע הם מכרו. הצלחה של סרט דוקומנטרי אינה יכולה להימדד על פי מכירת כרטיסים. היא צריכה להימדד על פי קריטריונים של אימפקט ציבורי, נתוני צפייה, הנגשה לקהל מגוון, חינוך, תרומה משמעותית לתיעוד היסטורי, מטען תרבותי ואיכות אמנותית”.
“הרפורמה שמבקש שר התרבות לבצע בתחום תקציבי הקולנוע הולכת לפגוע באופן אנוש בקולנוע התיעודי בישראל – קולנוע מצליח, מגוון, רחב, שמקבל תהודה ציבורית רחבה ומקיים בצורה הטובה ביותר את מטרות חוק הקולנוע. כל שקל שמושקע בקולנוע תיעודי חוזר במאות מונים לציבור הישראלי. לשר יש מספר טענות שאינן מדויקות, ולמרות הבטחות לשינוי ותיקון הרפורמה – ולאחר שיחות רבות – בפועל הרפורמה לא תוקנה. חשוב לומר: אם הרפורמה תעבור כפי שהיא – היא תשמיד את הקולנוע התיעודי בישראל”.
קולנוענים נגד מיקי זוהר בדיון סוער בכנסת | כל הפרטים
במכתב ששלח לשר זוהר, הגיב הפורום לשורה של טענות של השר זוהר. הנה חלק מתגובותיו:
הטענה של השר זוהר: כסף ציבורי צריך להגיע בחזרה אל הציבור דרך הסרטים או אתם מפיקים סרטים שאף אחד לא רוצה לראות.
תגובת הפורום הדוקומנטרי: “העובדות: בדוקו הכסף הציבורי חוזר, ובענק! סרטי וסדרות הדוקו שמוקרנים בתאגיד, ביס ובהוט – זוכים להצלחה ענקית. גם במספרים. גם בתפוצה ובשיח הציבורי, גם באיכות אמנותית וגם בהשפעה ושינוי מציאות (אימפקט)”. כדוגמא לכך הזכיר הפורום כמה מהיצירות שזכו להצלחה ויצרו שיח ציבורי, ובהן הסרטים “שלושתנו”, “חידת שושני”, “משהו פיקנטי”, “המדרשיה”, “המוחרם”, “משפט הבנקאים”, “רב הנסתר”, “השיבה מהפלנטה האחרת”; והסדרות “טבריה מתחת לקו האדום” ו-“512”.
Post Comment